Τοποθέτηση Ακριβής Ερμίδου στη Γενικη Συνέλευση της 17.12.2022

Κυρίες και  κύριοι  συνάδελφοι,

Επτά μήνες από την ανάληψη των καθηκόντων του νέου προεδρείου έγιναν  5 Διοικητικά Συμβούλια   τα οποία δεν περιέλαβαν στην ημερήσια διάταξή τους ούτε ένα θέμα Ειρηνοδικών.  Θα μπορούσε  κάποιος  καλοπροαίρετος ,που θέλει να δείξει ανοχή η επιείκεια, να ισχυρισθεί ότι πρέπει να δοθεί χρόνος μέχρι την διαμόρφωση, την ολοκλήρωση και την κατάθεση προτάσεων για τα φλέγοντα ζητήματα των Ειρηνοδικείων και των συναδέλφων μας Ειρηνοδικών. Εξάλλου κανείς  δεν ισχυρίσθηκε  ούτε και θα μπορούσε να ισχυρισθεί ότι στο χρονικό διάστημα των επτά  μηνών  μπορούν να λυθούν  όλα  τα χρόνια  προβλήματά μας.   Ωστόσο όχι μόνο από τις  πρόσφατες προεκλογικές διακηρύξεις των υποψηφίων αλλά από πολύ νωρίτερα , εδώ και τρία περίπου χρόνια , είχε ξεκινήσει  -και  κυρίως  μέσα  στα διάφορα φόρουμ και τις  κοινότητες – μια   καθημερινή φιλολογία , μια εντός εισαγωγικών κριτική για το έργο του προηγούμενου προεδρείου και ειδικότερα  για το πρόσωπό μου , μια κριτική που αρκετές φορές ξεπέρασε τα όρια του καλοπροαίρετου και μεταβλήθηκε σε ύβρη, λάσπη , συκοφαντία και ανθρωποφαγία.  Και πού στηριζόταν  αυτή  η κριτική; Στο ότι «δήθεν»  δεν υπήρχε  επαρκής  εκπροσώπηση  των  Ειρηνοδικών,  ότι το προεδρείο  δεν  έδειχνε  ενδιαφέρον   για το κλάδο των  Ειρηνοδικών  κλπ.  Εννοείται  ότι όλα αυτά  ήταν αναληθή , αφού η προηγούμενη εξαετία     ήταν το μόνο χρονικό διάστημα  τα τελευταία  χρόνια   που η Ενωση ασχολήθηκε τόσο  πολύ και  τόσο σοβαρά με τους Ειρηνοδίκες.  Δεν χρειάζεται να  αναφερθώ στο μεγάλο έργο μας για τους Ειρηνοδίκες,   στην συμμετοχή μας  στην  νομοπαρασκευαστική επιτροπή  για τον οργανισμό δικαστηρίων και  στο τί πετύχαμε σ’ αυτήν,    για την ίδρυση της   κατεύθυνσης  Ειρηνοδικών,  ( για την  οποία  μάλιστα ο κ. Υπουργός Δικαιοσύνης   ανέφερε στην ομιλία του ότι  ήταν  η μεγαλύτερη θεσμική μεταβολή των τελευταίων  ετών) ,για τις  ένορκες  βεβαιώσεις , που με τις νέες τροποποιήσεις  του ΚΠολΔ μεταφέρθηκε μεγάλος αριθμός τους   και στους δικηγόρους ,για την αποτροπή έκτροπων καταστάσεων τις  οποίες   προσπαθούσαν    οι τράπεζες  να   επιβάλουν   στο νόμο για τον επαναπροσδιορισμό των  υπερχρεωμένων νοικοκυριών. Αυτά   έχουν γραφεί και έχουν  ειπωθεί επανειλημμένως  με δημόσιες  ανακοινώσεις μας. Ωστόσο  εκείνο  που  γεννά τώρα την μεγάλη απορία  είναι  , γιατί ύστερα από τόση έντονη κριτική  , το παρόν προεδρείο  δεν έδωσε  κάποια προτεραιότητα ( έστω και μικρού βαθμού)   σε κάποιο από τα θέματα  εκείνα  που αποτέλεσαν το αντικείμενο της   κριτικής  τους;   Σε  ποιο θέμα  ημερήσιας  διάταξης   τέθηκε  ως άμεσης  προτεραιότητας  α) η   άμεση και πλήρη  κατάργηση της αρμοδιότητας των Ειρηνοδικών περί λήψης ένορκων βεβαιώσεων, β) η άμεση κατάργηση και των λοιπών μη δικαιοδοτικών καθηκόντων των Ειρηνοδικών ,γ) το   αίτημα  για  παράταση της προθεσμίας επαναπροσδιορισμού και εκδίκασης των εκκρεμών αιτήσεων για τουλάχιστον 3 έτη, δ) το σχέδιο  που όπως μας  δήλωσαν  προεκλογικά έχουν   ήδη επεξεργαστεί και έχουν διαμορφώσει προτάσεις για θέματα όπως είναι η συμμετοχή των Ειρηνοδικών στα τριμελή, στις κατ’ οίκον έρευνες, στις υπηρεσίες αυτοφώρου, αλλά και στην κατάργηση των μονοεδρικών Ειρηνοδικείων; Πόσος χρόνος  χρειαζόταν  για να περιληφθεί το υπάρχον σχέδιο,  ως  θέμα  ημερήσιας διάταξης, να συζητηθεί στο Δ.Σ και να ακουστούν οι απόψεις  όλων των μελών του Προεδρείου;  Που είναι   η ολοκληρωμένη πρόταση για τη βαθμολογική και μισθολογική εξομοίωση των Ειρηνοδικών με τους  Πρωτοδίκες;   Τι ενέργειες  έγιναν  από το προεδρείο για να εξασφαλισθεί  ότι δεν θα υπάρξει  νέα  αύξηση  της  καθύλην αρμοδιότητάς μας τα επόμενα χρόνια ; Και όχι  μόνο δεν τέθηκε κανένα  από τα  θέματα  του  προεκλογικού τους   λόγου, αλλά   άμεσα το προεδρείο με  την ανάληψη των καθηκόντων του κατήργησε  την  επιστημονική επιτροπή των Ειρηνοδικών, πετώντας  στην άκρη   το κόπο των  συναδέλφων μας  που  ασχολήθηκαν με τόση θέρμη για να συντάξουν    τις μελέτες   που ανέδειξαν   τις χρόνιες παθογένειες του ειρηνοδικειακού κλάδου  προτείνοντας  λύσεις εφικτές και  υλοποιήσιμες ,   ενώ επι πλέον  πολύ σύντομα  πάλι   (  και παρά την  κατ΄επίφαση    μόνο  λειτουργία της επιτροπής    παρακολούθησης  του   νομοθετικού έργου )  την  7.10.2022  ψηφίσθηκε  ο νέος  Κώδικας Εισπράξεως Δημοσίων   Εσόδων  (  ν.  4978/2022) με  το  άρθρο  8  του  οποίου  ανατίθενται[1]  κατά παράβαση του Συντάγματος, νέα  και μάλιστα  διοικητικής φύσεως καθήκοντα στους  Ειρηνοδίκες  τους οποίους  μάλιστα υποβαθμίζει   με την εξομοίωσή τους   με την αστυνομική αρχή.   Ποιά  παρακολούθηση του νομοθετικού έργου  έγινε από τα μέλη της επιτροπής  στην οποία συμμετέχει και ο εκπρόσωπός μας  Ειρηνοδίκης  ώστε να αποτραπεί κάτι τέτοιο?  Προφανώς το ερώτημα είναι  ρητορικό γιατί είναι  βέβαιο  ότι απάντηση  δεν θα δοθεί. Και  γιατί?   Γιατί στην πραγματικότητα  υπάρχει σαφής και σοβαρή   αδυναμία  της νέας διοίκησης  της  Ενωσης  να ανταποκριθεί στο  δύσκολο έργο της και κυρίως να διαχειρισθεί τα προβλήματα των Ειρηνοδικών, που αποτελούν το  1/3  του δικαστικού σώματος.     Δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο   ότι  χάθηκε μια τεράστια ευκαιρία  κατά την συνάντηση με τον κ Πρωθυπουργό της χώρας  και μάλιστα σε  προεκλογική περίοδο να θέσουμε  όλα τα σοβαρά ζητήματα  είτε του δικού μας κλάδου , είτε τα γενικότερα ζητήματά μας    και να προσπαθήσουμε   να αποσπάσουμε  μια δέσμευσή του  για την υλοποίησή τους, ή τουλάχιστον μια  υπόσχεση ότι θα γίνει  μια  προσπάθεια.  Όμως  υπάρχει και  μια ακόμη απάντηση  ,ίσως  η σημαντικότερη.  Και αυτή είναι ότι  το παρόν προεδρείο δεν έχει  κανένα  σχέδιο, καμμιά σοβαρή  θέση ,  κανένα  όραμα , για τους Ειρηνοδίκες ., και βέβαια ούτε ποτέ είχε,    εκτός από κάποιες   γενικόλογες αοριστίες  οι  οποίες   αναμασώνται  κάθε δύο χρόνια πριν τις  εκλογές και στην συνέχεια  ξεχνιούνται.  Και αυτό είναι γνωστό  σε  όλους και τουλάχιστον στους παλιότερους από εμάς.  Είναι γνωστό ότι  όλος ο προεκλογικός  (δημόσιος)λόγος  κάποιων  εκ  των   μελών του Προεδρείου  , με τον οποίο  πείσθηκαν  οι νέοι συνάδελφοί μας  και τους εμπιστεύθηκαν ,  στηρίχθηκε  αφενός μεν  στην αντίδρασή τους για την επίσπευση των αιτήσεων  των υπερχρεωμένων, με την οποία τους κατατρομοκρατούσαν ,  οτι δήθεν θα χρεώνονται 500 δικογραφίες το χρόνο  , χωρίς ωστόσο  να προτείνουν λύσεις,  αφετέρου στην μισθολογική εξομοίωση  με τους πρωτοδίκες! Βέβαια αν και επανειλημμένα είχαν ενημερωθεί για το ζήτημα αυτό  με τις δημόσιες αναρτήσεις μας και για τις ενέργειές μας με τις οποίες απετράπησαν έκτροπες  καταστάσεις, εν τούτοις συνέχιζαν να επενδύουν στο ζήτημα αυτό με μόνη εκ μέρους τους πρόταση τελικά  ,την   παράταση εκδίκασης των εκκρεμών αιτήσεων. Σήμερα και απ’ τη στιγμή που βρίσκονται στο προεδρείο , ΟΥΔΕΝ αίτημα παράτασης έχει υποβληθεί. Ωστόσο  η  6ετής  θητεία του προηγούμενου  προεδρείου της Ενωσης , έβαλε τόσο ψηλά τον πήχη στον τρόπο  διαχείρισης, διεκδίκησης  και  διαπραγμάτευσης  σε  όλους  τους τομείς,  μεταξύ των  οποίων και των οικονομικών μας  θεμάτων,  ( θυμίζω τις   διαδοχικές ΠΟΛ μετά το 2016  και την είσπραξη  πολλών χιλιάδων ευρώ),  με συνέπεια  το σημερινό προεδρείο  να μην μπορεί να ακολουθήσει και να φθάσει στο ελάχιστο  το αντίστοιχο μέτρο   .Όμως  αν στο πρώτο εξάμηνο  της  διοίκησής  του το νέο προεδρείο      δείχνει τόσο σοβαρή αδυναμία διαχείρισης  ,  μπορούμε να καταλάβουμε τι θα ακολουθήσει το επόμενο χρονικό διάστημα …

[1] «     κατ’ εξαίρεση, εάν πρόκειται για οφειλέτες ύποπτους φυγής ή γενικώς εάν από τη μη άμεση λήψη αναγκαστικών μέτρων πιθανολογείται κίνδυνος ζημίας του Δημοσίου, μπορεί να λαμβάνονται, από τον Διοικητή της ΑΑΔΕ ή το όργανο στο οποίο έχει μεταβιβαστεί η αρμοδιότητα ή έχει εξουσιοδοτηθεί για την επιδίωξη της είσπραξης της οφειλής, αναγκαστικά μέτρα ακόμη και πριν το χρέος καταστεί ληξιπρόθεσμο, κατόπιν σύμφωνης γνώμης του Ειρηνοδίκη της έδρας του οργάνου που κατά περίπτωση αιτείται τη λήψη των μέτρων ή της Αστυνομικής Αρχής, όπου δεν εδρεύει Ειρηνοδικείο»

0 replies

Αφήστε το σχόλιο σας

Θα θέλατε να λάβετε μέρος στην συζήτηση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *